únor 2005
- URBAN OMEZÍ SLEVY MÉNĚ, NEŽ SE ČEKALO Zákon, který má omezit výprodeje v obchodních řetězcích, je již prakticky hotový. Ministerstvo obchodu a průmyslu, které ho připravilo, chce nyní úpravu předložit vládě. Omezení slev a výprodejů je podle návrhu, do nějž Hospodářské noviny nahlédly, mírnější, než trh očekával. Hlavními změnami je povinnost prodejců stanovit přesnou délku výprodeje a zajištění dostatečného množství zlevněného zboží. Úprava však přesně nevysvětluje, co je dostatečné množství zboží, pouze říká, že dodržování budou hlídat živnostenské úřady. "Nechceme omezovat prodejce nebo jim nařizovat, kolik kterého zboží mají mít na skladě. Prodejci považují chystaný předpis za zbytečný.
- PODNIKATELSKÝ PANEL UMOŽŇUJE KONZULTACE Čeští exportéři mají možnost vstoupit do prestižního panevropského klubu, který sdružuje více než tři tisíce podniků. Roli národního koordinátora převzalo Ministerstvo průmyslu a obchodu. Členství v klubu znamená pro české podniky jedinečnou příležitost konzultovat s Evropskou komisí konkrétní dopady unijních politik a předpisů na jejich podnikání v rámci vnitřního trhu EU a spoluovlivňovat tím přípravu unijní legislativy. Evropská komise obvykle konzultuje prostřednictvím Evropského panelu šest až osm vybraných opatření, která by mohla mít významný dopad na fungování vnitřního trhu EU. Tento konzultační nástroj funguje výhradně přes internet a názory firem zapojených do panelu jsou zjišťovány prostřednictvím elektronického dotazníku.
- ŠPANĚLSKO NABÍZÍ ŠANCE ZVLÁŠTĚ VE STAVEBNICTVÍ Obchodní výměna se Španělskem skončila za loňský rok přebytkem ve výši 3,5 miliardy korun. Český vývoz se navíc zvýšil o 28,4 procenta. Stále však existuje značný potenciál, neboť hodnota českých vývozů do Španělska dosahuje pouze 47 procent našich vývozů do Francie či 50 procent vývozů do Itálie. Navíc české firmy v aktivitě předhánějí na španělském trhu země, jako jsou Polsko či Slovensko. Jednou z příležitostí k uplatnění na španělském trhu jsou výrobky pro stavebnictví. Španělský sektor stavebnictví patří stále k nejrychleji rostoucím oblastem tamní ekonomiky. Největší šance jsou v dodávkách izolací (tepelných i zvukových).
- OBRÁCENÝ VELETRH PODRUHÉ Více než 120 českých firem usilovalo v Kongresovém centru o navázání kontaktů s japonskými společnostmi. S jediným cílem: stát se jejich dodavateli. Významný světový výrobce elektroniky Panasonic, firma produkující klimatizační zařízení Daikin, společnost Shimano, která v ČR vyrábí převodovky pro jízdní kola. To jsou jen tři ze šestnácti japonských firem, které se minulý týden přišly do Kongresového centra v Praze porozhlédnout po dalších eventuálních dodavatelích. Některé z nich už léta v Česku podnikají, jiné zatím mají základnu v některé sousední zemi a český terén teprve testují. Ředitel japonské vládní agentury na podporu obchodu a investic JETRO Praha Takeshi Mizuno věří tomu, že se některé z nich nespokojí pouze s dovozem do Česka, ale naopak zde založí pobočku, jíž budou moci dodávat další české firmy.
- MINISTERSTVO CHYSTÁ PROJEKT NA PODPORU EXPORTÉRŮ Patnáct vybraných českých velvyslanectví, jak v zemích EU, tak například v Rusku, na Slovensku, v Polsku, Indii nebo Číně, má od dubna přejít na nový způsob podpory exportérů. Projekt MPO má zajistit lepší koordinaci mezi velvyslanectvími a agenturami CzechTrade a CzechInvest v zahraničí. Koordinace by měla být zajištěna plány činnosti, jež dosud chyběly. MPO si od pilotního projektu, který by měl být koncem roku vyhodnocen, očekává, že posoudí efektivnost poskytovaných služeb i výkonnost a přínosy jednotlivých pracovníků zabývajících se ekonomickou problematikou. Ministerstvo také chystá dotazníkovou akci mezi podnikateli, komorami a svazy a seminář s nimi. Z toho by měly vzejít impulsy pro definování služeb na podporu českých exportérů v zahraniční.
0 Comments:
Okomentovat
<< Home