úterý, července 06, 2004

dopravci mýtné a EU

- DOPRAVCI NECHTĚJÍ PLATIT ELEKTRONICKÉ MÝTNÉ
Nejen stovku směrnic a nařízení EU, které regulují činnost dopravců, ale také zvýšenou spotřební daň z pohonných hmot, o polovinu vyšší pokuty pro profesionální řidiče a připravované elektronické mýtné považují tuzemské dopravní firmy za nadstandardní omezení své činnosti. Deficit v dopravní infrastruktuře se odhaduje na bilión korun. Čtyři až osm miliard ročně, které má přinést elektronické mýtné, nic nevyřeší, tvrdí sdružení Česmad Bohemia, které zastupuje na dva tisíce tuzemských dopravců. Ministr dopravy Milan Šimonovský je však přesvědčen, že mýtný systém je na rozdíl od současných dálničních známek vůči uživatelům silnic spravedlivější, protože víc zaplatí ten, kdo víc jezdí a víc silnice ničí. Proto prosazuje mýtné v ČR pro těžké nákladní vozy nejpozději od roku 2006 s tím, že se bude platit i na silnicích 1. třídy. Existuje totiž obava, že právě po těchto silnicích by se řidiči vyhýbali zpoplatněným dálnicím.

- DOPRAVCI NEVÍ, ŽE MUSÍ DODRŽOVAT PRAVIDLA EU
Už dva měsíce drobní autodopravci, jejichž jedinou živností bývá často jediná avie či starší vůz jiné značky, musí dodržovat i evropská pravidla. I když jedou třeba jen mezi Pelhřimovem a Benešovem. Od května musí všech 35 tisíc autodopravců z ČR dodržovat řadu předpisů týkajících se technického stavu aut, ale i jich osobně. Nedělají to, protože předpisy ani neznají. Například podle unijního nařízení není pronájem vozu s řidičem bez písemné smlouvy povolen. Je považován za černý obchod s lidmi. Podobně se proti unijním předpisům mohou prohřešovat stavební firmy, v jejichž nákladních autech jezdí slovenští nebo ukrajinští řidiči. Každý by totiž měl mít zvláštní osvědčení o způsobilosti, které vystavuje živnostenský úřad. EU reguluje i technický stav aut. Průměrné stáří vozů v Česku je 11 let, v unii šest. Jen pro zadní mlhovky má EU hned tři směrnice. Polovina unijních předpisů zatím není přeložena do češtiny.

- ČR JE V EVROPĚ PRO INVESTORY NEJPŘITAŽLIVĚJŠÍ
Pro zahraniční investory je ČR nejatraktivnější evropskou zemí pro založení pobočky. Zjistil to průzkum společnosti A.T.Kearney. ČR je v pomyslném seznamu lokalit pro takzvaná offshore centra na čtvrtém místě, žebříček vede Indie před Čínou a Malajsií. Firmy lákají především nižší daně a levnější pracovní síla. ČR nabízí podle průzkumu zájemcům o vybudování pobočky v místě, kde jsou podmínky pro podnikání příznivější, několik výhod. K nim patří nízké náklady, dobré jazykové vybavení obyvatel, konkurenceschopná infrastruktura a stabilní politické a ekonomické prostředí. Plusem je i pozice ve středu kontinentu a pro německé společnosti je výhodná blízkost.

- V ČR SE BĚHEM DESETI LET ZVÝŠIL POČET AUT O MILION
Počet registrovaných osobních aut v ČR se v posledních deseti letech zvýšil o téměř jeden milion (959.000) na 3,7 milionu. Průměrný věk vozů se přitom od roku 1995 snížil o půl roku na 13,5 roku. Hlavní vliv na snížení věku má přitom trvalé vyřazování starších aut z provozu. Podle Ústředního automotoklubu bylo do ČR od roku 1993 dovezeno 1,3 milionu ojetých osobních aut, z toho 300.000 aut jejich majitelé nikdy nepřihlásili do provozu. Tyto vozy skončily jako zdroj náhradních dílů nebo jsou provozovány na jiné doklady. ČR přitom stále čeká na novelu zákona o odpadech, která má systematicky řešit likvidaci autovraků. Návrh novely nyní projednává poslanecká sněmovna. U celkem 56 procent osobních aut v ČR uplynulo od jejich výroby více než deset let. Na jeden osobní automobil připadalo na konci minulého roku 2,76 obyvatele.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home

cinsky chocholaty pes prodej realit realitni kancelar reality nemovitosti byty NEMOVITOSTI NA PRODEJ BYTY NA PRODEJ POZEMKY NA PRODEJ PRONÁJEM NABÍDKA Realitní kancelář ADMIRAL kvalitni plastova okna prodej plastova okna